Tai Chi

Tai Chi (po chińsku taijiquan) to system ćwiczeń prozdrowotnych wywodzący się z chińskich sztuk walki tzw. wewnętrznych, w których kładziono nacisk na wewnętrzną pracę z energią czi (qi), podobnie jak w czikungu (qigong). Dlatego dziś bywa określane jako jedna z form Qi Gong. Tai Chi cechuje większa mobilność form (tzn. przemieszczanie się po dość dużej przestrzeni), w porównaniu z dominującą w Qi Gong statycznością. Choć istnieją Qi Gong ruchome, a pojedyncze ruchy Tai Chi można wykonywać stojąc w miejscu.

Obecnie oba te systemy pracy z ciałem, umysłem i duchem służą głównie temu samemu celowi – utrzymaniu, wzmocnieniu (lub odzyskaniu) dobrego zdrowia i harmonii wewnętrznej.
Tradycyjne Tai Chi rodziny Yang to forma spokojna, dostojna i pełna gracji, dostosowana przez mistrzów pierwszej i drugiej generacji dla potrzeb dworu cesarskiego w Pekinie, gdzie jej osobiście nauczali. Jest ona obecnie przekazywana w Chinach i na całym świecie przez potomków w prostej linii ojca stylu Yang Luchana, jego syna Yang Jianhou, wnuka Yang Chengfu i żyjącego prawnuka Yang Zhenduo. Obecnym mistrzem rodu jest wnuk tego ostatniego, Yang Jun (6. pokolenie rodziny Yang). Naucza on Tai Chi ściśle według zasad Yang Chengfu.

Optymalny czas wykonywania formy tradycyjnej (20-30 minut) umożliwia wejście w stan pełnego skupienia i harmonijnej współpracy z własnym ciałem. Nauka długiej formy wspaniale trenuje pamięć i poprawia umiejętność koncentracji. Nie jest wymagana specjalna kondycja fizyczna. Ćwiczyć może każdy. Ogólna sprawność psychofizyczna, zdrowie i samopoczucie poprawią się dzięki regularnej praktyce.

Zajęcia odbywają się w piątki o godz. 20:30. Zajęcia trwają 60 min.
Zajęcia poprowadzi Kaxia Kowalewska.