Pilates

Początkowo ćwiczenia Pilatesa doceniane były tylko przez profesjonalnych tancerzy. Aktualnie należą do  jednych z najbardziej popularnych zajęć prozdrowotnych, jako bezpieczne i niezwykle skuteczne.

Przesłaniem Pilatesa było wzmocnienie mięśni „środka”, mięśni głębokich, które w rezultacie pomogą nam utrzymać wyprostowaną oraz smukłą postawę. Efekt ten zawdzięczany jest licznym pozycjom równoważnym, zapewniającym naszemu ciału lepszą koordynację oraz gibkość, jak również tym zaczerpniętym z jogi oraz baletu. Być może stąd płynny, pełen gracji charakter ruchów w Pilatesie.

Ćwiczenia wykonywane są bez pośpiechu, w rytmie oddechu ćwiczącego. Subtelnie płynąca w tle muzyka pozwoli Ci skoncentrować się na sobie oraz wykonywanych ruchach. Nie jest ważne tu tempo ćwiczenia lecz precyzja z jaką je wykonujesz. Wsłuchaj się w potrzeby Twojego ciała, podążaj za wskazówkami instruktora a z czasem zaobserwujesz zmianę… Regularne ćwiczenia Pilates pomogą Ci wyrobić sobie nawyk utrzymywania bezpiecznej dla wszystkich stawów postawy, wzmocnią mięśnie, przez co ciało stanie się bardziej elastyczne i jędrne.

Ze względu na bezpieczny dla stawów charakter ćwiczeń- metoda ta polecana jest każdemu, niezależnie od wieku i poziomu sprawności fizycznej.