Joga Kręgosłupa

Żaden system w organizmie człowieka nie odgrywa tak ważnej roli dla ludzkiego zdrowia oraz długiego i aktywnego życia, jak kręgosłup. Kręgosłup tworzy swego rodzaju oś ciała człowieka, podporę, która utrzymuje wszystko z czego składa się nasze ciało. Nie wolno jednak zapominać o pozostałych narządach ruchu (układzie szkieletowych, mięśniowym, więzadłowym). Wbrew pozorom ich sprawność wpływa na kondycje kręgosłupa. Dlatego na zajęciach główna uwaga zwrócona będzie na precyzyjne ustawienie stóp, rąk, miednicy i kręgosłupa. Precyzja przyspiesza postęp w niwelowaniu blokad mięśni i stawów a jest to czynnik, który sprawia nam najczęściej dyskomfort fizyczny i bóle kręgosłupa. Ćwicząc jogę dotykamy niekiedy problemów leżących gdzie indziej, nie mających pozornie wpływu na dysfunkcje kręgosłupa, jednakże praca z tymi bocznymi problemami przynosi efekty związane z dolegliwościami właśnie naszej podstawy – kręgosłupa.

Jeżeli do tej pory obawialiście się, że joga nie jest dla Was, że względu na jakiekolwiek ograniczenia fizyczne, wszelkiego rodzaju schorzenia, bóle lub zwykłe „zasiedzenie się”, joga kręgosłupa jest idealną alternatywą. Wykonując pozycje jogi można modyfikować je na wiele sposobów, dobierać przeróżne pomoce (klocki, paski, koce) tak, by dana pozycja była bezpieczna, komfortowa a regularna praktyka przynosiła oczekiwane efekty. Nie ma znaczenia czy zrobisz 500 czy 150 asan, czy nawet pół – najważniejszy jest Twój dobry stan psychofizyczny.

 

Zajęcia jogi kręgosłupa mogą być świetnym uzupełnieniem fizjoterapii, profilaktyką, lub terapią kojącą bóle i schorzenia kręgosłupa.